دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

تیم ملی شروع خوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 نداشت اما امروز فرصت مناسبی است تا همه ناکامی‌ها را جبران کرد. این را شرایط جدول می‌گوید.

تیم ملی ایران در 2 بازی قبلی‌اش 4 امتیاز حساس را از دست داد و در مقابل سوریه و کویت با تساوی متوقف شد، اما حالا با پیروزی مقابل امارات می‌تواند به صدر جدول گروه پنجم صعود کند.

همین موضوع انگیزه تیم ملی را برای کسب پیروزی بیشتر می‌کند، مخصوصا وقتی قرار باشد ورزشگاه مملو از تماشاگر باشد. برگزاری این بازی، قبل از یک روز تعطیل، فرصت مناسبی را برای فوتبالدوستان ایرانی به‌وجود آورد تا با حضور در ورزشگاه بزرگ آزادی یکصدا تیم ملی کشورشان را تشویق کنند.

نگرانی متسو برای این بازی کم نیست. او که سابقه حضور در ورزشگاه آزادی را دارد، با جو وحشتناک آن برای تیم‌های میهمان آشناست. تازه درنظر بگیرید که تیم ملی امارات تاکنون تمام بازی‌هایش را در تهران واگذار کرده است و این به یک طلسم بزرگ برای آنها تبدیل شده است که در مقابل تیم ملی ایران رنگ پیروزی را ببینند.

از طرفی متسو می‌داند با یک شکست صدر جدول را از دست خواهد داد و اگر کمی بدشانس باشد تا مکان سوم جدول هم پایین خواهد رفت. هم‌اکنون تیم ملی امارات 4 امتیازی است، اما اگر امروز تیم‌های ایران و سوریه امتیازات بازی‌های خانگی‌شان را کسب کنند، هر 2 تیم 5 امتیازی می‌شوند و بالاتر از امارات قرار می‌گیرند.

 برای علی دایی هم که تاکنون در کسوت سرمربی تیم ملی ایران، طعم پیروزی را نچشیده است، انگیزه‌های لازم برای شکست امارات وجود دارد. تیم ملی علاوه بر این با 2 شانتاژ روحی بزرگ در روزهای اخیر مواجه شد، یکی حضور غیرمنتظره رئیس‌جمهور در تمرینات تیم ملی و دیگری دیدار با نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی، سید‌حسن خمینی.

اینها همه اتفاقات مثبتی بودند که روحیه و همبستگی ملی‌پوشان را در آستانه بازی‌های حساس مقدماتی جام جهانی افزایش داده است. علاوه بر این ملی‌پوشان تمرینات خوبی را در روزهای اخیر سپری کرده‌اند که در نوع خودش یکی از کم‌حاشیه‌ترین تمرینات تیم ملی در چند سال اخیر بود.

حضور علی دایی در راس تیم یکی از عواملی بود که ملی‌پوشان با نظم و انضباط تیمی بالا در کنار هم تمرین کنند. خود دایی در آستانه بازی امروز با مثبت ارزیابی کردن این تمرینات به خبرنگاران گفت: وضعیت بازیکنان بسیار خوب و ایده‌آل است و بدون هرگونه مصدوم و محروم و با تمام قوا به مصاف امارات می‌رویم.»

 در جریان آخرین تمرین، دایی آنقدر از شرایط تیمش راضی به‌نظر می‌رسید که حتی در مورد نتیجه بازی با امارات هم صحبت کرد: «با توجه به برگزاری دیدار در ورزشگاه آزادی، حداقل با 2 گل باید امارات را شکست بدهیم.» با این وجود دایی در مورد این بازی به شاگردانش هشدار داد و گفت: «بازی خیلی سختی را پیش روی داریم چرا که امارات تیم بسیار خطرناکی است و باید هوشیارانه مقابل آنها بازی کنیم. این تیم قطعا با قدرت در مقابل ما ظاهر خواهد شد چراکه برد آنها در این بازی، حکم صعودشان به مرحله‌ بعد خواهد بود.»

غایب بزرگ تیم ملی در این بازی علی کریمی است. پس از آنکه فدراسیون فوتبال او را به خاطر انتقاداتش از حضور در تیم ملی محروم کرد، او از اردوی تیم ملی خارج شد تا خیال اماراتی‌‌ها از نبودن جادوگر راحت باشد. 2 روز پیش کریمی به درخواست رئیس‌جمهور و نوه امام‌(ره) بخشیده شد، اما دایی در مورد این بازیکن تکنیکی گفت: کریمی از ترکیب دیدار برابر امارات خارج شده و بعد از بازی برگشت با امارات از او استفاده خواهیم کرد.»

سرمربی تیم ملی با وجود در اختیار نداشتن کاپیتان دوم تیمش به همه فوتبالدوستان ایرانی قول داد که ایران سرگروه شود. او گفت: «قول می‌دهم تیم ملی در مرحله مقدماتی برای ادای دین، به‌عنوان تیم اول از مرحله گروهی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 صعود کند.»

کد خبر 53953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز